10th - OWN RULES
5 posters
1 / 1 oldal
Re: 10th - OWN RULES
Na hali Niggerer!
Sajna eddig esélyem sem volt hozzászólni a dologhoz, úgy el vagyok havazva...
De úgy gondolom, hogy ennyire nem kéne belenyúlni a dolgokba....főleg azért mert ennyi ideje egyikünknek sincs.
Szerintem egyszerűbben kéne kezelni a dolgot. Baselel már próbáltunk egy olyan, hogy vettük a 7-es szabályrendszert, ami ugye alapvetően szimpatikusabb, mint a 8-as, de van benne bár faszág.
Gondolok itt a visszaütésre, Vagy a durva fear-re...
úgy játszottunk, hogy ezt a pár dolgot megváltoztattuk de alapjában 7-eest nyomtunk...igaz jól elbassztuk, mert benéztünk egy szabályt, de nekem nem tűnt rossznak a dolog.
Teljesen új saját fejlesztésbe belefogni halál, mert nem lesz időnk kivitelezni és be fog halni...ráadásl már van a piacon vagy 4 alternatív 9ed. ki tudja melyik nyer...
szóval inkább azon gondolkozzunk, mit tegyünk hozzá vagy vegyünk el a 7-es ből...szerintem...
Tényleg!
Basel!!
Jövő hétvége csata?
Sajna eddig esélyem sem volt hozzászólni a dologhoz, úgy el vagyok havazva...
De úgy gondolom, hogy ennyire nem kéne belenyúlni a dolgokba....főleg azért mert ennyi ideje egyikünknek sincs.
Szerintem egyszerűbben kéne kezelni a dolgot. Baselel már próbáltunk egy olyan, hogy vettük a 7-es szabályrendszert, ami ugye alapvetően szimpatikusabb, mint a 8-as, de van benne bár faszág.
Gondolok itt a visszaütésre, Vagy a durva fear-re...
úgy játszottunk, hogy ezt a pár dolgot megváltoztattuk de alapjában 7-eest nyomtunk...igaz jól elbassztuk, mert benéztünk egy szabályt, de nekem nem tűnt rossznak a dolog.
Teljesen új saját fejlesztésbe belefogni halál, mert nem lesz időnk kivitelezni és be fog halni...ráadásl már van a piacon vagy 4 alternatív 9ed. ki tudja melyik nyer...
szóval inkább azon gondolkozzunk, mit tegyünk hozzá vagy vegyünk el a 7-es ből...szerintem...
Tényleg!
Basel!!
Jövő hétvége csata?
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: 10th - OWN RULES
elküldtem a meghívót - nem kaptad meg? - vissza kell igazolni, kapok e-mailt, aztán ott jóváhagyom.
korintex- warlord
- Hozzászólások száma : 361
Join date : 2011. Jan. 14.
Re: 10th - OWN RULES
korintex írta:Király... remélem mindenki nézegeti a Google docs- XLS-t amiben a szabályokat kellene gyüjteni... - ha valaki nem az írja meg!!!
Én pl. nem nézem, mert nincs jogosultságom.
Soma- warlord
- Hozzászólások száma : 270
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: 10th - OWN RULES
Király... remélem mindenki nézegeti a Google docs- XLS-t amiben a szabályokat kellene gyüjteni... - ha valaki nem az írja meg!!!
korintex- warlord
- Hozzászólások száma : 361
Join date : 2011. Jan. 14.
Listám a problémákról
Sorolom az én problémáimat, ami miatt szüneteltettem a játékot:
Szerintem az egyik legrosszabb rész, a mágiarendszer. A 2d6 pool of magic-et el kellene vetni, és a 7-eshez hasonó szabályt összehozni: a lényeg, hogy a pontjaidért vásárolt varázslási erőd arányos legyen az elköltött pontokkal! Ha egy 1. szinű varázslód van, akkor ne lehessen 12 kockád, de ha 4 varázslót hozol, akkor nehogy má' 2 kockád legyen! A dispel kockák számát is úgy kellene kalkulálni, hogy a vásárolt pontokkal legyen arányos.
Varázslatokat normalizálni kellene: a nincs mentőd, meghaltál, akárhányezer pontot érsz és akármilyen védelmet vásároltál típusú varázslatokat át kellene gondolni. Ahogy azt a bizonyos 13. varázslatot is: vagy mindenkinek legyen ilyen, vagy senkinek! (Inkább senkinek.)
Másik probléma a movement és roham/rohamtáv. A tereptárgyak nagyjából dísznek vannak, dobsz egy mentőt és a második körben melee-ben vagy, mindegy mi van. A manőverezés kiveszett a játékból, illetve a szabályvisszaélésekre apadt. (Ilyen szögben álltam, akkor így csapódsz rám, és a fél csapatod nem vehet részt az ütközetben, vagy esetleg rontott roham lesz, mert elölről kell támadnod és útban van a saját egységed.) Ezektől még játszható a játék, de - legalábbis számomra - rontanak a játékélményen.
Harmadik probléma az a bizonyos hegy, ami mágikussá és tüzessé teszi az egységeket. Nálam legalábbis iszonyú drágák az éteri ill. regenerálódó lények, és ha ilyet hozol, akkor a domb esetén vesztettél. A vámpír seregnél ez azt jelenti, hogy az egységek 2/3-át elfelejtheted, mert a pontjába bele van építve valamelyik védelem, és más védelmet vásárolni sem lehet rájuk. És kár számolgatni, hogy mennyi eséllyel jön a domb: nekem 10 csatámból nyolcban volt, egyben pedig két ilyen domb is. Ezt az elemet ki kell venni a játékból.
Initiative szerepe és értékei: ezen töprengeni kellene, mert a játékírók nem tették. I sorrendben ütés azért nem vált be, mert az értékei nagyjából fajspecifikusak. (Törpe, gyík, élőholt lassú, skaven, elf gyors.) Vagy az egységek értékeit kellene úgy módosítani, hogy minden seregben legyen lassú/közepes/gyors egység, vagy nem I sorrendben kell ütni. Gáz, hogy mindig ugyanaz a faj üt először.
Valszeg minden seregben előfordul olyan nerf-ölt egység (ushabti, corpse cart, stb.), amit most semmilyen ésszerű indokkal nem tudsz csatába küldeni. Az új szabályrendszer megszilárdulása után javaslom ezen egységek teljes, közös átdolgozását, hogy a szép modellek ne mindig otthon porosodjanak. Alapul vehetünk régi kiadásokat, ahol még használhatóak voltak.
Szerintem az egyik legrosszabb rész, a mágiarendszer. A 2d6 pool of magic-et el kellene vetni, és a 7-eshez hasonó szabályt összehozni: a lényeg, hogy a pontjaidért vásárolt varázslási erőd arányos legyen az elköltött pontokkal! Ha egy 1. szinű varázslód van, akkor ne lehessen 12 kockád, de ha 4 varázslót hozol, akkor nehogy má' 2 kockád legyen! A dispel kockák számát is úgy kellene kalkulálni, hogy a vásárolt pontokkal legyen arányos.
Varázslatokat normalizálni kellene: a nincs mentőd, meghaltál, akárhányezer pontot érsz és akármilyen védelmet vásároltál típusú varázslatokat át kellene gondolni. Ahogy azt a bizonyos 13. varázslatot is: vagy mindenkinek legyen ilyen, vagy senkinek! (Inkább senkinek.)
Másik probléma a movement és roham/rohamtáv. A tereptárgyak nagyjából dísznek vannak, dobsz egy mentőt és a második körben melee-ben vagy, mindegy mi van. A manőverezés kiveszett a játékból, illetve a szabályvisszaélésekre apadt. (Ilyen szögben álltam, akkor így csapódsz rám, és a fél csapatod nem vehet részt az ütközetben, vagy esetleg rontott roham lesz, mert elölről kell támadnod és útban van a saját egységed.) Ezektől még játszható a játék, de - legalábbis számomra - rontanak a játékélményen.
Harmadik probléma az a bizonyos hegy, ami mágikussá és tüzessé teszi az egységeket. Nálam legalábbis iszonyú drágák az éteri ill. regenerálódó lények, és ha ilyet hozol, akkor a domb esetén vesztettél. A vámpír seregnél ez azt jelenti, hogy az egységek 2/3-át elfelejtheted, mert a pontjába bele van építve valamelyik védelem, és más védelmet vásárolni sem lehet rájuk. És kár számolgatni, hogy mennyi eséllyel jön a domb: nekem 10 csatámból nyolcban volt, egyben pedig két ilyen domb is. Ezt az elemet ki kell venni a játékból.
Initiative szerepe és értékei: ezen töprengeni kellene, mert a játékírók nem tették. I sorrendben ütés azért nem vált be, mert az értékei nagyjából fajspecifikusak. (Törpe, gyík, élőholt lassú, skaven, elf gyors.) Vagy az egységek értékeit kellene úgy módosítani, hogy minden seregben legyen lassú/közepes/gyors egység, vagy nem I sorrendben kell ütni. Gáz, hogy mindig ugyanaz a faj üt először.
Valszeg minden seregben előfordul olyan nerf-ölt egység (ushabti, corpse cart, stb.), amit most semmilyen ésszerű indokkal nem tudsz csatába küldeni. Az új szabályrendszer megszilárdulása után javaslom ezen egységek teljes, közös átdolgozását, hogy a szép modellek ne mindig otthon porosodjanak. Alapul vehetünk régi kiadásokat, ahol még használhatóak voltak.
Soma- warlord
- Hozzászólások száma : 270
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: 10th - OWN RULES
akor kezdjük azzal hogy mindenki be irja hogy mely rule-okkal van problémája
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: 10th - OWN RULES
srácok, mindenkinek kell egy hoby . ezért kezdtem el- de ezért van a google spreadsheet- hogy írjuk mindannyian, és alkossunk közösen - lehet a szabályokata beleírni, aztán alakítjuk.
A javaslatom - vegyük egyesével a szabályokat, amelyeket szerintetek változtatni kellene - ezt itt megvitatjuk - aztán a közösen megállapodottat beírjuk, végigmegyünk a dolgokon, és ha ez megvan, akkor lesz valami - azt lepróbáljuk, megrágjuk kiköpjük, megtapossuk, és újra megnézzük... szerintem csak így mehet.
Az alap legyen a 8th szabályrendszer - ezt upgradeljük, változtassuk.
Bhazel ötlete jó - ahogy megyünk a szabályokon, úgy amivel ki van a faszunk változtassuk meg.
A pontrendszerről - Boci - ha megalkottunk egy alapot, akkor lehet a modellek értékét kiszámolni!!!! - és így lehet balanc-ot alkotni. Ezért kell - nem biztos, hogy minden modellnél a halberd 1p-lesz!!! kivételek lesznek, de valahol meg kell fogni, el kell kezdeni! - ahogy ismered, Pl: nonszensz, hogy a skavennél a spear kevesbbe kerül, mint az ork-nál!!!, vagy az ushabti probléma... ezeket mind ismerjük...
no.... ezt javaslom - a hét teljen az eljárás megbeszélésvel.... aztán kezdhetünk....a MOVE, CHARGE, LIN OF SIGHT rule-al.
A javaslatom - vegyük egyesével a szabályokat, amelyeket szerintetek változtatni kellene - ezt itt megvitatjuk - aztán a közösen megállapodottat beírjuk, végigmegyünk a dolgokon, és ha ez megvan, akkor lesz valami - azt lepróbáljuk, megrágjuk kiköpjük, megtapossuk, és újra megnézzük... szerintem csak így mehet.
Az alap legyen a 8th szabályrendszer - ezt upgradeljük, változtassuk.
Bhazel ötlete jó - ahogy megyünk a szabályokon, úgy amivel ki van a faszunk változtassuk meg.
A pontrendszerről - Boci - ha megalkottunk egy alapot, akkor lehet a modellek értékét kiszámolni!!!! - és így lehet balanc-ot alkotni. Ezért kell - nem biztos, hogy minden modellnél a halberd 1p-lesz!!! kivételek lesznek, de valahol meg kell fogni, el kell kezdeni! - ahogy ismered, Pl: nonszensz, hogy a skavennél a spear kevesbbe kerül, mint az ork-nál!!!, vagy az ushabti probléma... ezeket mind ismerjük...
no.... ezt javaslom - a hét teljen az eljárás megbeszélésvel.... aztán kezdhetünk....a MOVE, CHARGE, LIN OF SIGHT rule-al.
korintex- warlord
- Hozzászólások száma : 361
Join date : 2011. Jan. 14.
Re: 10th - OWN RULES
nem is tudom , elég sok minden van ami nosfi packjében nem tetszik
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: 10th - OWN RULES
én nem látom értelmét a teljesen nulláról építkezésnek...
szerintem jobb ha kivesszük az előző rendszerekből ami jól működött és azt balanszírozzuk...
vagy megvárjuk hogy Nosfi mit hoz össze, ugyebár nála már fut a project (lásd inkvizitor)
de persze ha ennyi tengernyi időd van Ubi, akkor hajrá, majd legfeljebb belepofázunk, ha nem tetszik valami (bár a rengeteg szabadidődet és energiádat a lakásom szebbétételére is fordíthatod )
szerintem jobb ha kivesszük az előző rendszerekből ami jól működött és azt balanszírozzuk...
vagy megvárjuk hogy Nosfi mit hoz össze, ugyebár nála már fut a project (lásd inkvizitor)
de persze ha ennyi tengernyi időd van Ubi, akkor hajrá, majd legfeljebb belepofázunk, ha nem tetszik valami (bár a rengeteg szabadidődet és energiádat a lakásom szebbétételére is fordíthatod )
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: 10th - OWN RULES
először szerintem inkább a problémákat kéne összegyüjteni pl steadfast , steadfast megtörése (pl 5 goblin steadfast vs greater deamon ) laser cannon ,deamon táblázat , line of sight , magic , miscast táblázat ,fear-terror stb
-------7th-es mágia rendszere egész jópofa volt , söt a spellekröl nem is beszélve (jóval gyengébb volt és inkább támogató jellege volt mint pl a mostani nuke spelleknek ahol 6 kockával uf-en el is döntötte a csatát 1db spell )
-------laser cannon mehetne újból sacira bár 3-4 játék után szerintem Ubinak meg nekem semi hátrányt nem jelentene újból .Esetleg levihetjük az erejét vagy a sebzés menyiségét
deamon táblázat ( maga az alap ötlet jó de igy elég erős egyesek szerint (nem akarok mindenkit megnevezni ) vagy felejtös vagy átdolgozom pl esetleg inkább +1/-1ld , reroll 1-es channel nem csak tzeechnek , fear helyet erre a körre terror , vagy +1M/-1M stb sebzések és ward növelés helyet )
steadfast - hát ez a kemény dió hogy mit lehetne tenni vele , esetleg kuka és elővehetjük a hetes unit str-get , ahol kaptál elvileg +1 cr-t ha nagyobb volt a unit str-ed
és az ldalról hátulról is értelmesebben müködött a sor elvétele
--------fear-terror : hát ez olyan vegyes tetszik is meg nem is , bár a bsb miatt elég ritkán van hogy nincs meg , igy picit gyenge 8-asban visszont 7-esben meg túl erős volt
ha már van úgyis újra dobás bsb-böl mindenre akor esetleg lehetne mondjúk az újra dobást fear ellen -1 vel terror ellen meg esetleg -2vel igyis jelezve hogy nagyobb parán kell túl essen az osztag mind más körülmények között
-------miscast tábla hát nem is tudom esetleg a 7-es miscast tábla ha már úgyis esetleg 7-es mágiát játszanánk
------roham : rohamozó pl üthetne először még akor is ha 2 kezes fegyver van nála mint a 7-es ben ( nem kap asf-et csak elöbb üt mert rohamozott de viszont nincs +1 cr rohamra )
random roham szerintem nem rossz rule , alap vetően lovasokat szopat inkább bár felőlem lehet a 2xM mint régen
-----line of sight :
lépcsös :
swarm
ember méret , warbeast
lovas , monsterous inf , monsterous beast
monsterous cav , monster
large target
ezek kitakarnak mindent ami kisebb náluk és mögötük van
illetve -2 vel lehet lönni a mögötte lévőt ha legalább 50% látszik
erdő mehet mint régen , 2-re be és ki lővés és nincs átlővés rajta
----karakterek :
én örülnék ha esetleg karik át keerülnének egyetlen %-ba : mac 50% amiböl max 25% lehet lord de ha nem hozol lordot akor mehetne az egész is heroból
nagyjából nekem ezekkel volt problémám a 8-as ban bár biztos van ezer másik kis apróbb is
-------7th-es mágia rendszere egész jópofa volt , söt a spellekröl nem is beszélve (jóval gyengébb volt és inkább támogató jellege volt mint pl a mostani nuke spelleknek ahol 6 kockával uf-en el is döntötte a csatát 1db spell )
-------laser cannon mehetne újból sacira bár 3-4 játék után szerintem Ubinak meg nekem semi hátrányt nem jelentene újból .Esetleg levihetjük az erejét vagy a sebzés menyiségét
deamon táblázat ( maga az alap ötlet jó de igy elég erős egyesek szerint (nem akarok mindenkit megnevezni ) vagy felejtös vagy átdolgozom pl esetleg inkább +1/-1ld , reroll 1-es channel nem csak tzeechnek , fear helyet erre a körre terror , vagy +1M/-1M stb sebzések és ward növelés helyet )
steadfast - hát ez a kemény dió hogy mit lehetne tenni vele , esetleg kuka és elővehetjük a hetes unit str-get , ahol kaptál elvileg +1 cr-t ha nagyobb volt a unit str-ed
és az ldalról hátulról is értelmesebben müködött a sor elvétele
--------fear-terror : hát ez olyan vegyes tetszik is meg nem is , bár a bsb miatt elég ritkán van hogy nincs meg , igy picit gyenge 8-asban visszont 7-esben meg túl erős volt
ha már van úgyis újra dobás bsb-böl mindenre akor esetleg lehetne mondjúk az újra dobást fear ellen -1 vel terror ellen meg esetleg -2vel igyis jelezve hogy nagyobb parán kell túl essen az osztag mind más körülmények között
-------miscast tábla hát nem is tudom esetleg a 7-es miscast tábla ha már úgyis esetleg 7-es mágiát játszanánk
------roham : rohamozó pl üthetne először még akor is ha 2 kezes fegyver van nála mint a 7-es ben ( nem kap asf-et csak elöbb üt mert rohamozott de viszont nincs +1 cr rohamra )
random roham szerintem nem rossz rule , alap vetően lovasokat szopat inkább bár felőlem lehet a 2xM mint régen
-----line of sight :
lépcsös :
swarm
ember méret , warbeast
lovas , monsterous inf , monsterous beast
monsterous cav , monster
large target
ezek kitakarnak mindent ami kisebb náluk és mögötük van
illetve -2 vel lehet lönni a mögötte lévőt ha legalább 50% látszik
erdő mehet mint régen , 2-re be és ki lővés és nincs átlővés rajta
----karakterek :
én örülnék ha esetleg karik át keerülnének egyetlen %-ba : mac 50% amiböl max 25% lehet lord de ha nem hozol lordot akor mehetne az egész is heroból
nagyjából nekem ezekkel volt problémám a 8-as ban bár biztos van ezer másik kis apróbb is
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.