OTC WHFB
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Triumph & Treanchery kibeszélő

5 posters

1 / 2 oldal 1, 2  Next

Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2014-09-03, 1:17 pm

Nem egészen ugyanaz Dani... egészen más a közelharc egymás utáni fázisokkal, mint ha külön köröket játszanánk (és nem csak a buffok miatt)
pl...

első kör nincs roham okés...

második kör:
felbuffoltad az egységedet az első körödben, ami most még tart... nekem lehetőségem van eldönteni, hogy nekimenjek, mint bolond tehén az anyja p*csájának, vagy kimanőverezek és várok egy kört (akár rákészülök a dispellre), esetleg más célpontot választok és csak utána rohamozok, plusz az én körömben fixen egy unit ellen fogok csatázni.

multiple esetében, ha berohamozlak 3 dolog változik a sima csatához képest:
1. te fixen tudod, hogy a roham sikeres volt-e valamint azt, hogy ki ellen irányult, így célzottan (!!) fogsz tudni buffolni
2. lehetőséged van counter chargeolni, mivel rögtön a rohamom után neked is lesz egy roham köröd így bizonyos keretek között te fogod meghatározni a harcot (ergo kb olyan mint ha annak a köre lenne, aki később jön soron), vagyis egészen más a közelharc szisztematikája
3. remains in play spellek esetében nem lesz esélyem megszüntetni a spellt, mivel ugyebár azt az első körben nem tehetem meg csak dispell-vel

mivel a roham és mozgás fázis egyszerre zajlik (egymás utánban) ezért taktikailag is nagyon felborul a dolog, az elején leírtak miatt így egészen másképp kell szerintem az ilyen csatákra tekinteni, mint a simára, és nyilván ezért is nem lett a Battle Royalnal is ez a rész másképp megalkotva...

Továbbra sem támogatom a dupla ütés fázist!
A D10-et viszont kipróbálhatnánk majd!

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-09-03, 11:28 am

De Boci ez csak az első körre igaz, mert az összes buffoló spell a tart még az ellenfél körében is..tehát ugyan úgy rajta lesz mindenkin minden...tök ugyan az...(majdnem) Normál Gameban pedig az első körben nem tudsz támadni..tehát az ellenfél ugyan úgy fel tud készülni egy Buff spellel a rohamodra a második körödben...

Szerintem mindenképp ki kéne így próbálni, mert a múltkori csata az ettől eltekintve egész jó volt. Mármint a fázisokat tekintve..

Ha ehhez meg tudjuk oldani, hogy mindenki egyenlő távra legyen mindenkitől akkor sztem jók vagyunk...

Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2014-09-03, 9:40 am

Akkor is csak 2 lenne Bázel (leütitek ti egymással, aztán meg mi egymással, aztán mégegyszer). Más kérdés, hogy szerintem ez felborítaná a dolgot. Daninak már próbáltam elmondani a rosszérzéseimet.
Pl. a normál játékban kicsit másabb, mivel ott lesz egy saját köröm amikor harcolunk és lesz egy te köröd, ami szeparálva kicsit más. Mivel a z én körömben amikor rád rohamozok, csak nekem lesz mágia fázisom nekem lesz lehetőségem buffolni/hexelni így én kováőcsolhatok előnyt belőle (illetve használhatom ki mágia híjján, hogy te védtelen vagy) míg a te körödben ugyanez viszont.
Ebben a felállásban ellenben neked (illetve nekem is) lesz lehetőségem castoni, vagyis ez az előny elveszik.
Ezáltal a mágia heavy seregek jóval erősebbek lesznek!
Sajna nem multiple csatára lett kitalálva a warhammer, tökéleteset nem igazán fogunk találni.
A battle royal annyival volt kevésbé érzékeny ezekre a dolgokra, hogy ott a kill kevesebb szerepet játszott, mivel stratégiai pontokért küzdöttünk.

B.

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-09-02, 8:23 pm

ezt nem tom honnan veszitek...annyit mondtam, hogy egymás után két közelharci kör legyen...ennyi...szerintem jó lehet úgy...
Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Skulltaker 2014-09-02, 4:57 pm

és ha egy osztagot két kölünböző ellenfél üt akor lesz 3 közelharci kör ?
mindenkinek 1 ? 1 nekem , 1 neked 1 meg a bocinak ? mint múltkor ? a findet verekedet frontban az undead-vel oldalról meg gnoblárral szóval akor 3 közelharcvi kör és ha négyen vagyúnk akor meg 4 ?
Skulltaker
Skulltaker
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-08-31, 2:22 pm

A tegnapiból okulva, úgy gondolom ki kéne próbálni egy olyan csatát amikor közelharci fázisból kettöt játszunk egymás után körönként...így nem baszunk ki az ütös seregekkel...nem vesztünk fázist a normál gamehoz képest...és még meg is gyorsítja a játékot.
Ezen kívül simán meg lehet oldani normál asztalon is az egyenlö szárú háromszög battlefieldet.
tegyünk egyszer egy ilyen próbát is!
Mondjuk ha három kockával nem tudok 4 fölé dobni akkor tök mindegy:-(
Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  korintex 2014-08-25, 2:07 pm

Nekem még nem jó - most került le a tető - de jövő hétvégén úgy néz ki lesz 1 szabad hétvégém, amiből csak 1 napot akarok dolgozni - gamelhetnénk 1-et Very Happy

majd megírom a paramétereket srácok.
korintex
korintex
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 361
Join date : 2011. Jan. 14.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-08-25, 2:04 pm

Bocinak igaza van...az úgy gáz Ubi....próbáltuk...tényleg ez volt.

a kártyákra meg azt találtuk ki, hogy bekategorizáljuk őket és pontértéket adunk nekik. Venni lehet őket majd úgy mint a mercet. Ezzel elkerülvén azt ami múltkor volt, hogy te kihúztad 3-szor a "válassz más célpontot" kártyát, ami tönkre is baszta az egész gamet.
Ja és ezt a fajta kártyát sztem tiltsuk is ki...

Szombaton ráérek!..Basel is elvileg...valaki harmadiknak egy tesztre?
Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2014-08-25, 1:33 pm

Ubi a figuránkénti ölés számolásnál nem a számolással járó macera volt a gond...
A probléma inkább az, hogy ennél a módszernél egyik játékos nagyon könnyen szopóágra kerülhet és egyrészt esélytelenné válik számára a játék, másrészt értelmetlenné is, azaz nem fogja élvezni a dolgot.
Az ok pedig egyszerű, ha elkezdtünk ütni/lőni/varázsolni egy osztagot, az ez által meggyengül, vagyis könyű préda ergo minden ellenfél őt fogja ütni és átalakul pontvadászattá az egész egy olyan spirállá, amiből a harmadik fél már nem tud kijönni. Vagyis pont a taktikai kiegyensúlyozottság és a játék lényege, hogy próbáluk átverni és segíteni egymást veszik ki a dologból. Arról fog szólni innentől a játék, hogy a 2 nyerésre álló fél közül ki tud hamarabb több pontot kiírni a harmadikból (mert ugye minek kockáztassam az erősebb ellenfél ellen a csatát, ha könnyen is ponthoz tudok jutni a gyengébbikből. Amikor így játszottuk a csata átment eszetlen öldöklésbe és lövöldözésbe, mivel nem volt semmi hátulütője, annak ha csak blastoltunk ezerrel.
Ugye a harmadik félnek ilyenkor még a kártyákkal lenne lehetősége balanszolni, de...
- mivel azok jelentős része victoryba kerül és ő egyre gyengül, nem fogja tudni kifizetni őket
- mivel ő mindig ellenfélnek lesz kijelölve (mivel könynű célpont) sosem fog semlegesként dobni a laphőzásra
ergo minél gyengébb vagyok, annál gyengébbé válok és ezáltal erősítem a másik két felet...

Az hogy csak teljesen megölt egységért jár a pont jóval nagyobb hangsúlyt fektet a taktikára, hiszen igencsak meg kell gondolnod, hol és kit támadsz be.
Persze meg lehet szavazni a másik módszert is, de én abban a rendszerben nem szívesen játszok, mert megtapasztaltam már a rossz oldalát és nem látom esélyét, hogy legközelebb másként történne a dolog.

Persze lehet a fázisonkénti körmenettel kicsit változik az összkép, ki kell próbálni (de erre szerinem az sem lesz nagy hatással).

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  korintex 2014-08-25, 1:05 pm

Na helló,

Akkor sorrendben írom:
1. Mozgás - 1.körben kialakul a sorrend, és utána tolódik. - szerintem okés - mindig lesz hiba, és hátrány stb. - ezt a sorrendet már kipróbáltuk régen és akkor jó volt.
2. Lefizetés - szerintem maradhatna, mert stratégia ez a rész, mivel, a tokeneket csökkenti, így csökkented az ellenfeled viktory pontjait. Az az érv, hogy számítasz rá, és mindig le van fizetve, alapvetően téves gondolat a seregek összeállításánál és a játék céljai elérésénél, de up to you...
3. Mercenary - maradjon szerintem, nagyon jópofa, nekem tetszik.
4. Kártyák - ezt ugye megbeszéltük, hogy reformáljuk, és lesz 1db. Cancel kártya. - érdemes lenne, létrehozni egy Google WORD dok-ot a szabályoknak, és a kártyáknak.
5. kártyahúzás maradjon - nekem nagyon tetszett.. Very Happy
6. Szerintem amit jól ki kéne találni, az a célok. Szerintem azok a célok, amik mindhárom sereget, vagy 4 seregett meglódítanak, hogy elérjék, és ott ütik verik egymást, lódítja meg a játékot. - ilyenkor a token megszerzése, sok viktorit adhasson - és!!! -legyen elszedhető.
7. Viktory pont: Sajnálom, de nem értek egyet a csak teljes Viktory-pontot érő unit- jutalmazással. (aki többet okozott az kapja a viktorit stb.) Én a mellet vagyok, hogy ahány pontot okozol annyi pontot kapjál. Igen, ez így elég számolós lesz, de így igazságos + nem lesznek olyan szopatások, hogy beállok a csonka unit-ommal valaki elé, mert nem akarsz pontot adni a másiknak, így visszatartja a bitang unitomat. és mivel 6 körös a game, így a kiesés elég masszív. Javaslatom pontosan: 1 adott körben (lövés, mágia stb.) minden sebzés összeadjuk, az adott körben az összesített pontok után kapunk Viktory tokent . Ez igaz mind lövés, mágia, ütésre. Karaktereknél úgy számolnék, hogy a pontját elosztanám a Wound-al. Így 1 Wound X pontott ér. Ahány Wound-ot okozol, annyi pont, így jön a Viktory.
korintex
korintex
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 361
Join date : 2011. Jan. 14.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Skulltaker 2014-08-22, 2:25 pm

ha nagyon tólógatni akarod a sorendet akor esetleg igy :

1-2-3
2-3-1
3-1-2
és újból
1-2-3
2-3-1
3-1-2
Skulltaker
Skulltaker
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-08-19, 3:59 pm

Jó akkor a körsorrendet leteszteljük igy is úgy is majd...

Tök egyszerű...bejelentem, hogy rohamozlak...te kijátszod, hogy válasszak mást..ő is kijátssza akkor nem rohamoztál senkit...de ha már itt tartunk akkor ez ne vonatkozzon az egész fázisra, hanem csak egy cselekedetre...egy rohamra..tehát ne az egész fázisra védd le magad vele...

Azon kívül akartunk "Cancel" kártyát is!

Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2014-08-19, 3:08 pm

Ha fixen első vagy az egész csata során, az kiba nagy előny. Három vagy több játékosnál ez tuti nem működik, de szívesen kipróbálom, ha te leszel a fix 3. és van rá egy rekesz pezsgőm, hogy nem bírod ki vinnyogás nélkül.

A mozgást elírtam tényleg sry!
A worst play felőlem mehet, csak elég sok módosítás az észben tartani...mondjuk a vitás kérdéseknél számt csak...
A kártyákra fixáljunk akkor, részemről a fixen elkülthető pont vállalható lenne bár ebben is látok zavaros problémákat (pl. ha megveheti mindenki ugyanazt az engem nem választhatsz kártyát, akkor mi alapján döntünk, hogy kié érvényesül stb.)

 flower 

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2014-08-19, 2:13 pm

Ez a tolódós dolog sem igazán jó, mert így is valaki fixen kétszer kezd egymás után mozogni...miért nem jó az ha fix sorrend van végig?..

A rohamok bejelentés fázis után "Remaining move-ot " akartál írni ugye?...:-)

Szerintem bevehetnénk amúgy az ETC.-s Worst Playt a szabályokba...korrekt lenne...
Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2014-08-19, 12:08 pm

Hali!
Még nyár elején játszottunk egy Triumph&Treachery-t és megbeszéltük, hogy a játszhatóság kedvéért kicsit megreformáljuk. Alapvetően jó a koncepció, csak egy kicsit GW mód el lett baszarintva a dolog.
Itt össze kellene szedni az ötleteket és javaslatokat, amiket megváltoztatnátok, majd a végén a mindenki által elfogadott dolgokat összeírjuk és leteszteljük.
Amikre én emlékszem:
- játékmenet: a battle royalból átvennénk a fázisonkénti váltást, azaz nem kellene mindig egy teljes kört végigjátszani (és megvárni másik 2 játékosnak), hanem minden fázist szépen egymás után lejátszanánk. Ehhez tartozna az is, hogy a körsorrend nem húzás alapján menne, hanem a „szokásos” visszafelé tolódó rendszerben (1-2-3, 3-2-1,2-1-3 stb).
- A mozgás fázist külön vennénk, hogy ne lehessen konstans szopatni a másikat blokkolással, vagyis lenne egy külön roham és külön compulsory fázis, amit mindenki lejátszana szépen egymás után
- a kártyák közül volt néhány elég perdöntő, amit legutóbb úgy játszottunk, hogy csupán egyszer használatosak voltak. Felmerült egy olyan ötlet is, hogy a kártyákat bepontozzuk és azokat játék elején lehetne külön megvenni (hasonlóan az ally rendszerhez).
- a pont írásnál már kipróbáltuk, de mivel változtatás az eredetihez képest ezt is jegyezzük fel. Minden osztagért csak akkor kapunk pontot, ha teljesen megsemmisítettük, de ilyenkor csupán az kapja meg érte a victory-t, aki az osztagba a legtöbb sebzést vitte be (pl.: adott egy 20 fős warrior osztag, ha bármelyik játékos megöli a 11. figurát az osztagból, akkor onnantól csak ő szerezhet érte victoryt a teljes megsemmisítésért. Innentől kezdve a harmadik félnek már nem lesz érdeke, hogy az osztag elpusztuljon, ezzel elkerülhető, hogy egy játékost ketten közös erővel szétszedjenek és csak a konc szerepét töltse be a játék folyamán.

Amint jönnek még vissza emlékk folytatom...
Akinek van ötlete/emléke az írja ide és majd összegezzük.

B.

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2013-12-19, 12:56 am

lényeg a lényeg..szerintem lehetne redukálni a dolgot...
akkor legközelebb próbáljuk ki úgy, hogy csak full megölt unitért jár a victory és annak aki a többet sebezte bele (csak addig kell számolni úgy is amíg el nem dől)
a köröke sorrendjét a legelején állapítsuk meg, aztán mardjon úgy, hogy ne legyenek 6 körös üresjáratok...
viszont ha 5-en összejövünk 29-én akkor szerintem nem jó ötlet a TT, mert iszonyatosan sok idő lesz
gondoljatok bele, hogy egy normál csata 12 játékkör míg itt csak 2 kör 10 játékkör lenne és tekintve hogy több mint 6 kör egy game a TT-ben általában ez úgy 30 játékkör körül mozogna.. ha minden játékkör csak 10 percig tartana akkor 5 óra tiszta játékidővel számolhatnánk, de szerintem egy kör minimum fél óra átlagban, ami ugye rohadt sok idő...
2 megoldást javasolnék:
1. sakkóra... mindenkinek max 8-10 perce van a körére tiszta jétkidőt számolva, azaz ellenfél kártyabejátszás kivételével és a közelharc nélkül (nincs nyavajgás, nincs sírás) és így tudnánk haladni és talán időben befejezni
2. páros TT játék... ehhez 6 fő kellene, viszont csak 3 játék kör lenne egy kör, így gyorsabban haladnánk (úgy mint ha 3 játékossal tolnánk)

persze szerintem még így is necces lesz rohadtul és a kapkodásnak meg ugye eléggé erős a játékélménycsökkentő hatása

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Skulltaker 2013-12-18, 7:47 pm

nos ez nem teljesen igaz Smile
az elso korokben igen sokszor dobtam 5 fole es te nem
aztan a harmadik kortol eleg sokaig nem dobtam te viszont anal inkabb Smile
iigy ez kb egal volt Smile
Skulltaker
Skulltaker
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2013-12-18, 6:06 pm

Bázel mint mindig most sem olvasod el rendesen amit írok Very Happy

Nem azt mondtam, hogy rosszul játszottuk a kártya húzást (sőt írtam is, hogy majdnem félreértelmeztük). Tudom, hogy minden fázisban húzni kell, de ezért írtam, hogy kicsit visszavehetnénk ebből mert egyrészt eléggé meg tudja borítani a játékot ha valaki szerencsésen húz, másrészt ez is csak a kockapókert erősíti (én 10 dobásból 9x öt alá dobok, míg te 8x öt fölé). Azért javasoltam, hogy csinálhatnánk úgy, mint ahogy félre olvastuk először, hogy csak akkor dobna a neutral, ha változik az enemy személye. Kártya így is lesz fixen a kezedben a kör eleje miatt, de mégsem annyira tudsz eltápolódni, mint ha körönként 5x húzhatnál.
A pontszámításnál szerintem figyelhetjüók, hogy ki okoz többet a csapatba, a számolgatás annyira nem vesz el sok időt, és így nincs a lucky blow-val írok 1000 pontot szituáció sem.
A random kör pedig szerintem is mehetne úgy, hogy csak első körben eldöntjük a sorrendet. Mivel ez nem batle royal, hogy fázisonként megyünk hanem teljes kört játszunk le így annyira nem szopás ha állandó a sorrend (de akár rotálhatunk is). Mondjuk így még mindig lesz minimum 2 üres köröd, de legaláb nem 4 és az sem fordulhat elő, hogy valaki 2* jön egymás után (ami azért valjuk be ultra nagy előny tud lenni).

B.

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Skulltaker 2013-12-18, 4:07 pm

nehany gondolat tolem :
0- merchanery - eleg szopatos mikor behozol egy jo kis unitott es szamitaszra , de nem csinal semit mert lefizetik
nos erdemes nem elkolteni minden pontott igy marad nemi zseton kivedeni , vagy nem kell hozni igy nem szopatnak vele es a maradt zsetonbol te szopatod a masikat
1- pont szamitas : ok ebben igazad van teljesen , porbaljuk ki az eredeti koncepciot
igy a behozott merchanery-t nehezebb lesz szoptani illetve igy mar nem is biztos hogy jo elkolteni mert zsetonnal kezdeni igy nagy elony lesz Smile

2- nem basztuk el
atol hogy az elejen nevezel meg egy enemyt atol meg minden fazisban huz a semleges 5+ra es nem egyszer mint ahogy te gondolod
ezt felre erted ezek szerint meg mindig
a konyvben az szerepel hogy a kor elejen kinevezel egyet ellensegnek de minden fazisban azt megvaltozhatod masra
igy ertelem szeruen mindig lesz semleges jatekos minden fazisban
jol jatszotuk , csak abbol volt a gond hogy a megfogalmazas alapesetben ugy tortenik hogy nem tetelezik fel hogy te fazisonkent mast es mast jelolsz meg ellensegnek
maguk a kartyak - nos amikrol te azt hited hogy csak amit magadra jatszhatsz be ,azoknak is tobbseget bejatszhatod semlegeskent is
ugyanis sok olyan kartya van aminek csak az a feltetel hogy toled 12 inchre legyen , vagy kozelharcban stb
pl amit en bejatszottam hogy ujra dobja mindenki a hitet mind ket oldalon siman bejatszhatam volna egy olyan kozelharcra is amiben nem is veszek reszt , vagy a masik kartya hogy egy unit nem lo , vagy volt egy olyan kartyam is ami ujra dobatja a sikeres mentoket
ezeket bejatszhatod olyankor is amikor neked semi kozod az egesz csatahoz - en vegig ezzel szivattam oket a 2db megmaradt puskasommal
ezeknek is meg van a taktikai elonye hogy nyengitsek egymast hogy mire te oda ersz bezsebeld a jutalmat a gyengitett maradekon
3 korok : nos valoban tobb jatekos eseten a kiesett ido problemat okozhat , foleg a random sorend miatt
nos esetleg erre az otlettem hogy csak az elso korben a kartyakkal ki soroljuk a sorendet es akor marad ez a sorend
igy tudod mikor jossz , igy ez alapjan mar tatikusan mozogsz , losz , magiazol , stb radasul nincs igazan kiesett ido mivel igy nyomon koveted elegge hogy mi tortenik kozben mert ez alapjan tervezed hogy mit hogyan fogsz csinalni a korodben .

a jatek jopofa es nekem tetszik egyenlore jobban mint a battle royal , ahol ellege nem tiszta a magia fazis , kozos kozel harc , meg a kimozogsz mire loni tudnek
ez sem tokeletes de egyenlore jobban tetszik
probaljuk ki az eredeti pontszamitassal es az adott sorendel es meglatjuk hogy ugy milyen a jatek Smile
Skulltaker
Skulltaker
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Boci 2013-12-18, 2:16 pm

Nos... lement a multiple és tudom, hogy Daniék nem feltétlen értenek egyet a véleményemmel, de egyrészt szerintem minden álláspontot érdemes meghallgatni (és reagálni rá) + megpróbálhatjuk kiküszöbölni a vélt problémákat...
Íme az én véleményem és a meglátásaim (igyekszem pontokba szedni a problémákat/megbeszélni valókat, lehet nyugodtan ellenpéldálózni):

Mivel az első játékom volt, ezért sok dolgot elb*sztam, illetve nem igazán jól játszottam ezt igyekszem figyelembe venni és nem ez alapján véleményt nyílvánítani (így felesleges azzal trollkodni, hogy csak azért nem tetszik mert kikaptam! köszi!).
Középre deployoltam, így mivel mindkét elenfélnek én voltam range-ben én kaptam az áldást minden irányból. Ez kiküszöbölhető és nem is a játék hibája. Ami viszont a mi általunk játszott verzióé (és ezt meg is beszéltük) az az a módosítás miszerint minden részsebzést és figura ölést lszámoltunk a fázis végén (ugye alap esetben csak a teljesen kipusztított unitokért jár victory token, függetlenül attól, hogy ki okozta a több killt a unitba.
Nos itt igazándiból mindkét opciónak vannak ellene és mellette szólo dolgai.
1. pont (a pontszámolás)
A sebzésenként elszámolásnak a mostani játékban tökéletesen kijöttek a hibái. Mivel nem kell foglalkozni, azzal, hogy az egység meghal-e vagy sem, tökéletes felelősségmentesen lehet káoszkodni és lőni varázsolni ész nélül bárkit akit csak érsz. Mivel minden figura megöléséért osztottunk pontot, egy varázsló/lövő egység nyugodtan puffogtathat így is-úgy is szerzi a pontokat. Ezzel iszonyatosan felborítja az erőegyensúlyt. Jelen esetben azt jelenti, hogy egyik játékostól totálisan elveszi a nyerési lehetőséget (mivel legyengülten ebben a játékrendszerben, meglátásom szerint iszonyatosan nehéz visszajönni), a másik játékostól pedig folyamatosan "lopja" a victory pontokat és belekényszerítí egy "ki tud gyorsabban több pontot kiszedni egy unitból" játékba. Ez pedig csak nobrainer kockadobás és szerencsejáték.
Az alap szabály szerinti játék (miszerint csak a teljesen megölt unit után kapsz pontot, akkor amikor az utolsó kill-t beviszed), annyiból jobb, hogy itt nem érdekes senkinek ész nélkül irtani, hiszen, ha csupán legyengíteni tudod az ellenflete, előfordulhat, hogy a gyilkos találatot a harmadik (illetve akárhanyadik) ellenfeled viszi be, elorozva ezzel a victory pontot. Ennek a nagy előnye, hogy nem érdemes rászállni egyetlen ellenfélre, hanem taktikázni kell (illetve ez a verzió erősíti a közelharcot, hiszen itt könnyebben ki tudod vipe-olni az egységeket (akár leüldözéssel). Itt ugye a hátránya a pontszámolásnak, hogy egy balszerencsésebb dobással előfordulhat, hogy megölsz 99% harcost, majd a harmadik fél egy szerncsés dobóbalta hajítással mehszerzi a victoryt-előled.
Taktikusabb de ez sem tökéletes.
A köztes megoldás, az lehetne szerintem, ha csak a teljesen megölt egységért járna victory, de az kapná meg a érte a pontot, aki a legtöbb sebzést okozta bele! Ezek alapján:
a: nem lenne ész nélküli lövldözés (pont csipkedés az egységekből) mivel nem járna érte pont.
b: ettől függetlenül megmaradna a motiváció, hogy aktív legyél, hoszen több sebzést kellene bevinned mint a többiek
c: a lövős/mágiaerős seregek sem szenvednének hátrányt azzal, hogy nekik nehéz teljesen kiírtani egységeket
d: nem kellene szenvedő félnek lennie senkinek, aki minden irányból kapja a pofonokat, hiszen, ha egy unit fele leesett, akkor a harmadik félnek nem igazán állna érdekében kiírtani az egység maradékát (mivel nem kapna érte pontot), max akkor ha azzal taktikai előnyhöz jut (pl. akadályozza a csapat, vagy akár rajta pontot szerezhetne még így meggyengülve is)

taktikai szempontból szerintem ez lehetne a leg ideálisabb megoldás. Azt még esetleg bele lehetne fűzni, hogy az egysége sebzők között szétoszlana a victory (de szerintem ez felesleges túlbonyolítás és megint csak ahhoz vezetne, hogy össze vissza hadakozás lenne a vége)

2. pont (a kártyák húzásai)
E miatt nem igazán problémáztam a játék alatt, de utólag belegondolva ez sem tökéletes (szerintem)
Alap esetben ugye minden teljes kör elején osztunk lapokat, közben pedig, minden fázisban a neutrális játékos kaphat (5+on) ezekből.
A kártyák jórésze (szerintem a többsége) olyan lap, ami a saját egységeid segíti, illetve az ellened irányuló dolgokat védi ki (csökkentett rohamtáv, +Ws, ellenségnek kijelölés negálása) és kisebbik része olyan, ami beleavatkozik az ellenséges dolgokba. Azaz azzal, hogy neutrális játékosnak választanak duplán nyersz, hiszen, egyrészt nem sérülnek a csapataid, nem buksz pontokat és ha szerencséd van, akkor a következő körödben még erős bónuszokkal is indulhatsz. Ez szerintem azt eredményezi, hogy akit ütnek, az még inkább meggyengül és még nehezebb dolga lesz visszkapaszkodni. Főleg akkor, ha mindkét játékos folyamatosa őt jelöli ki célpontnak és ezzel körökre kiseik a laphúzás lehetőségéből (ennek mondjuk leginkább a pontszámítási metódusunk is volt okozója, hiszen minden sebzés pontot ért, lehet, hogy ha ez megváltozik akkor nem lesz ennyire kirívó a dolog). Ezzel annyit tudnánk tenni esetleg, hogy (ahogy majdnem félre is értelmeztük) csak akkor húznának(illetve dobnának a húzásra) a neutrálplayerek a fázisukban, ha az előző fázishoz képest módosul az ellenség (vagyis, ha egy teljes körig én vagyok az enemynek kijelölve, akkor csupán max egyszer húzhatnál és nem 4* mint a mostani esetben) Ezzel redukálhatnánk az esélyét, hogy valaki túlságosan megerősödjön.

3. pont (a játékos körök illetve a kiesett idő)
Bár eléggé nehezen meggyőzhetőnek tűntetek a dologról, szerintem rohadt unalmassá tud válni a játék bizonyos játékosoknak.
Mivel a körök sorrendisége random húzáson alapul, és a battle royaltól eltérően itt nem fázisokat, hanem teljes köröket játszunk le, előfordulhat hogy egy egy játékos 4 körre (4 vagy 5 fő esetén akár 6 vagy 8 körre) kimarad a játékból. Ez bár nem értettünk egyet a dologban szerintem azért eléggé valid opció (kiváltképp 3 főnél) hiszen akár a pályán való elhelyezkedés miatt, akár taktikai okokból is előfordulhat simán, hogy egyszerűen nem éri meg 2 felé hadakozni. Mivel itt nem fázisokról, hanem teljes játékkörökről beszélünk így ez lehet simán 1 óra (több játékos esetébenmég több is) semmittevés is egyes játékosoknak. Ez nem csak a játékélény miatt rossz dolog (mert ahogy tegnap említetted is (ezzel kicsit beismerve a dolgot), addig a kieső játékos olvashat, tv-t nézhet stb..hát fasza), hanem így játéktechnikailag is iszonyat hátrányba kerülhetsz.
3/b pont
Ha nem csak egymást ütik az ellenfeleid, akkor ugye nem maradsz ki a csatából, viszont nem tudsz reagálni sem a dolgokra (nem tudsz manőverezni, nem tudsz lőni/varázsolni stb) így csak a védekezésre korlátozódnak a cselekedeteid, azaz pofozógéppé vállsz. Gondold el, ha nekiindulsz egy közelharci egységeddel, majd 4 körig az ellenfeleid jönnek, akik 2-2 körig képesek téged lőni/varázslattal sebezni, a nélkül, hogy te ez ellen bármit(!!) is tehetnél. Ugyanez fordítva is áll, egy lövős törpe sereg, első körében még lőtávon kívül állunk, majd 2 kör alatt simán odaérünk hozzá közelharcba, ami alatt semmit(!!) sem tehetett ellenünk. Mivel semmi rendszer nincs a sorrendiségben, ezért erre nem lehet felkészülni és taktikázni sem (ugybár az eddigi battle royalokban legalább annyi taktikai előnyöd volt, hogy tudtad, a következő körben mikor fogsz következni, és ennek fényében tudtál előre menni, avagy hátra maradni)

Erre a két problémára nehéz lesz megoldást taláni, mivel a játék technikailag nem fázisonkénti váltásra lett kitalálva és a véletlenszerű körök is bele lettek kalkulálva. Így viszont szerintem könnyen el tud csúszni az élvezhetetlenség irányába bizonyos játékosoknál (ha jól emlékszem a végén már te is örültél, hogy nem lett több kör Dani). Nekem a nagyobb problémám a kieső idővel volt a másik parám lehet megoldódna a pontszámítás megváltoztatásával, bár azért az sem tökéletes.

Várom az ötleteket vagy megerősítéseket (szedjétek pontokba úgy követhetőbb lesz a dolog)

Boci
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Dugó 2013-11-19, 3:55 pm

hu az jó ha a kàrtyákat igy kell játszani mert nem pörög ki az a pár geci kártya minden körben...de fasza!!!

a közelharcot így játszottuk szerintem...emlékezz mikor Bazsi hátba rohamozta a stormverminekkel közelharcoló elefántokat...csak veled harcolt aztán megállt tőlem 1"-re...

megprobalom bescannelni csak ahhoz at kell mennem anyámhoz...

Dugó
Dugó
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Skulltaker 2013-11-19, 12:09 am

Dani egy dolgot rosszul jatszotunk a kartyakkalc kapcsolatban es anyira mar nem is veszes , nem minden korben kell kiosztani oket hanem csak minden jatek koronkent egyszer mielott huznak hogy ki kezdi a kort . Tehat 1 elso kor elott mielott kiderulne ki kezdi az elso kort , utana mielott kiderulne hogy ki kezdi a masodik kort stb es nem ugy hogy huzunk mindenki koreben , igy viszont mar kevesebb a kartya es anyira nem zavar be

ha kozel harcban van 2 jatekos osztaga es a harmadik bele maszik atol automatikusan nem lesz truce a neutral jatekossal es nem vallik egybol szet , csak akor ha a harmadik fel mind ket jatekossal kozel harcban lenne azaz erintkezne mind ket jatekos egysegevel az o egysege , ha nem erintkezik akor nem mennek szet , de a neutral jatekos semilyen formaban nem szolhat bele a kozel harcba , nem uldozhet es ot sem lehet tamadni vagy uldozesbol bele csapodni

ha van idod Dugo mar nem kell a kartyakat bescannelni , de ha esetleg a hatlapokat betudnad az jo lenne meg esetleg az ermeket mert az hianyzik a srac linkjebol

egyenlore enyi
Skulltaker
Skulltaker
warlord
warlord

Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Admin 2013-11-15, 4:18 pm

by: Boci

hát mindenképpen reálisabb mint az első verzió, csak jó nagy fejszámolgatások lesznek körönként, de ez várható volt...
viszont ennél a verziónál meg hogy számolod a szörnyeket?
leütök 3 woundot az ellenfleme meg a maradék 2-t akkor kétharmadoljuk a monster árát?
és mi a helyzet az olyan szitukban amikor ha meghal a szekér a hős alól és a hőst meg más üti ki.. akkor az upgrade árát kapd meg? mert ugye normál körülmények között csak akkor írsz pontot ha a teljes modell meghal cakkumpakk...
vagy ha hozom az ogrékat..ott hogy számolsz? minden ogre wound 1/3 pontot ér?
és mi a helyzet azokkal a dolgokkal, amik idézettek és nem érnek semmi pontot vagy a feltámasztott figurákért (pl 3* ütöm le ugyanazt a figurát akkor 3* kapom meg a pontját?)
ez kicsit gebaszos, de még mindig ez a leg konzekvensebb
Annyi hogy mostantól minden unit mellé oda kell írni a serglistára, hogy 1 wound hány pontot ér..
de persze a rendszer ettől még szokásos GWhülye Very Happy

amúgy nyitok inkább egy saját topicot ott folytassuk szvsz

Admin
GOD
GOD

Hozzászólások száma : 83
Join date : 2011. Jan. 12.

https://otcwhfb.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Admin 2013-11-15, 4:18 pm

By: Skulltaker

ami nekem eddig nem tiszta vagy fent akadtam rajta az a koronkenti victory :
szoval jon mondjuk egy geci bitang woc warrior unit , mondjuk nagyneezen leverem a 30 fos unitott vagy lelovom , le castolom 2 fore 2-3 kor alatt nem kapok erte semit , majd a 3.korben mondjuk a 3.fel megolli a 2 megmaradt modelt az osztagbol es ove az egesz vp erte ?
na ez sem lesz igy am jo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mondjuk mitszolnatok ahoz esetleg ha mar kornkent szamitunk vp -t akor nem unitokert hanem megolt modelekert szamitsuk a vp-t
pl : empire inner circle lovag 25pt , hoztam egy 15 fos osztagot amibol ebben a korben leut a skaven 3-at kap erte igy 75 vp-t ha esetleg megolte a champat akor megkapja aplusz10 pontot is erte

ezt igy realisabbnak tartanam

Admin
GOD
GOD

Hozzászólások száma : 83
Join date : 2011. Jan. 12.

https://otcwhfb.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Admin 2013-11-15, 4:18 pm

by: Boci

jah igen..ez a kártyás körhúzás vicces lesz (főleg ha 2* jövök egymás után, amikor újrakeveredik a pakli, vagy ilyen nem lehet?)
amúgy a choppa akkor is +erő ha te rohamozol, csak első körnek kell lenni Very Happy

ez a cserebere akkor is faxság, ha nem lehet a semmiért adni, mert teljesen felboríthatod vele azt a csatát amihez már semmi közöd...ez részemről egy vote arra, hogy felejtsük el a francba (vagy legalábis tokent és kártyát ne lehessen felajánlani, max ilyeneket, hogy azt az osztagot ne lődd, vagy hogy engem válassz semlegesnek meg hasonlók)

Suspect

Admin
GOD
GOD

Hozzászólások száma : 83
Join date : 2011. Jan. 12.

https://otcwhfb.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Triumph & Treanchery kibeszélő Empty Re: Triumph & Treanchery kibeszélő

Témanyitás  Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

1 / 2 oldal 1, 2  Next

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.