Home Rulings/FAQ
+3
Skulltaker
Dugó
Boci
7 posters
4 / 4 oldal
4 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
Re: Home Rulings/FAQ
Illetve lenne még egy kérdés a Black guardok nálam a seregkönyvben úgy vannak írva hogy 5-20 egy unit. Hozhatok 8-asban 20-nál többet is egy unitban vagy a 20-as limit marad.
Foxi- veteran
- Hozzászólások száma : 90
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Ezt tettem warseeren is két tábor van . Nem írják hogy nem lehetne chalengelni, de az is le van írva hogy csak a cauldron tud sebződni. Gondolom ezt valahogy úgy képzelték el hogy a kezelők beugranak a cauldronba és onnan harcolnak vagy valami ilyesmi
Foxi- veteran
- Hozzászólások száma : 90
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Nos szerintem egyszerű:
Ha war machine, akkor a war machine szabályai érvényesülnek rá (a BrB-ből), azaz közelharcban kezelők előre..
Amennyiben nem war machine, akkor a saját leírt szabályai szerint küzd (BrB, saját army book, faq stb...), úgyhogy a cauldron T-je érvényesül.
A kihívás más tészta, mivel erre speciális szabályok vonatkoznak.
Amennyiben nincs a cauldronnál kikötve, hogy a Hag nem hívható ki, akkor a normál szabályok érvényesek szerintem. Azaz ha kihívás történik köteles vagy elfogadni (mivel nincs 5 rank and file modelled így nem tudsz hátramenni. Mivel a kihívás külön a unit csatájától függetlenül bonyolódik, ezért a Hag saját értékeivel küzd.
Persze mindezek csak akkor érvényesek ha a faq nem rendelkezik másképp.
Hétfőn még azért utánnanézek én is, de érdemes a Warseer-en rákeresni a fórumon belül neked is...
B.
Ha war machine, akkor a war machine szabályai érvényesülnek rá (a BrB-ből), azaz közelharcban kezelők előre..
Amennyiben nem war machine, akkor a saját leírt szabályai szerint küzd (BrB, saját army book, faq stb...), úgyhogy a cauldron T-je érvényesül.
A kihívás más tészta, mivel erre speciális szabályok vonatkoznak.
Amennyiben nincs a cauldronnál kikötve, hogy a Hag nem hívható ki, akkor a normál szabályok érvényesek szerintem. Azaz ha kihívás történik köteles vagy elfogadni (mivel nincs 5 rank and file modelled így nem tudsz hátramenni. Mivel a kihívás külön a unit csatájától függetlenül bonyolódik, ezért a Hag saját értékeivel küzd.
Persze mindezek csak akkor érvényesek ha a faq nem rendelkezik másképp.
Hétfőn még azért utánnanézek én is, de érdemes a Warseer-en rákeresni a fórumon belül neked is...
B.
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
Van egy érdekes kérdés a seregemben a cauldron of bloodal kapcsolatban. Teganp a Kolak ellen sikerült közelharcba keverednie, és a cauldron of blood érdekesen működik közelharcban a FAQ-m leírása szerint. A crewt itt nem tudod ütni és minden wound a cauldronba megy aminek 4W-je van. Ez a 4W úgy jön ki hogy 1-1-et kap az attendantok után és 2-őt kap a hag után. Ha ütöd le van írva milyen sorrendbe kell leszedni a crewt, külön nem tudod kijelölni hogy őket ütöd. Viszont itt jön a csavar a cauldronnak 10T-je van. Utánanéztem fórumokon és nagyon megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban sokak szerint ez egyértelmű a cauldron közelharcban ugyanúgy működik mint lövésnél miután a crewt nem tudod ütni és az egész egy profile (az ütést is a cauldron osztja FAQ szerint 2 támadást kap minden attendant és 3 támadást a hag után) ezért a cauldron T-jét kell használni. Ebben a felállásban viszont azért látszott hogy nem gyenge 200 pontért, persze nem tud mozogni. Kolak 1000 pontját azért így 5 körig feltartotta. Mások szerint viszont a crew T-jét kell használni függetlenül a cauldron of blood leírásától mert a szabálykönyvben a war machine egyértelműen le van írva. De ez war machine is meg nem is . Szóval érdekes a kérdés. A másik nagy kérdés ami fórumokon felmerült hogy vajon a hag-et aki hero ki tudod-e hívni challengre vagy sem. Ebben is megoszlanak a vélemények szintén a fent említett okokból kifolyólag (a cauldron és a crew egy profile) A FAQ-ban le van az is írva hogy a cauldron a legjobb ward savet és páncél mentőt használja a crew-ból. Tehát ebből kifolyólag egyértelműnek tűnik hogy close combatban a cauldront ütöd, de persze GW-s módon ezt nem írják le a FAQ-ban egyértelműen csak ezekkel a szabályokkal céloznak rá hogy nem a crew-t ütöd. A kérdés az mi hogy alkalmazzuk ezt a szabályt, és itt a Kolaknál is felmerült a kérdés hogy akkor az ő anvilje is ugyanígy működik-e vajon. Nála nem tudom hogy 8-asra kiadtak e faq-t az anvilre. Nálam a FAQ-ban külön le is van írva hogy a war machine special rulest elveszti és a cauldron of blood special rules érvényesül rajta. Tehát a kérdés az mi hogy játszuk a cauldront ez fontos kérdés mert a faq csak célozgat nyílván annyira hogy a csatában a leírás alapján ezt a Kolak is elfogadta, de az is igaz hogy ezt nem írják le egyértelműen. Szóval a cauldron legyen egy profile és a cauldront ütöd közelharcban, mint ahogy a faq céloz rá, vagy hagyományos war machine és a crew üt (bár ez a faqban egyértelműen le van írva hogy még csak nem is a crew támad közelharcban hanem a cauldron.)
Ennek fényében Kolak anvilje is kérdésé válik működjön ugyanúgy mint a cauldron?
Ennek fényében Kolak anvilje is kérdésé válik működjön ugyanúgy mint a cauldron?
Foxi- veteran
- Hozzászólások száma : 90
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Ja hogy ez neked nem jó:-)..akkor passzolom a kérdést..dobjátok fel máshol is a kérdést...
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
ja csak hogy eddig kivallo fanatikus vadasz volt !!! harpiak kiszedtek , screamerek meg egy mozgasban elrepultek mind felet es a 3 fantikusnak viszont latas !!! nem kellet egyesevel vadaszni oket !!! szoval emiatt vagyon am itt a kerdes !!!hogy akkor most hogyan ???
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Home Rulings/FAQ
Benne vagyok!..A Sphinx is repül!:-))))))
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Oksa végülis így érthető a dolog, de nem is igazán ezzel vanbajom, hanem a sima mozgással, amibe beleszakít a kis őrült hiába repülök el felette 5 méterrel... Megruleingolhatnánk olyasformán, hogy a leszállás után indul csak el a bogyóka, illetve indulhat, ha inchen belül van a repcsi...
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
Nos Boci az a baj hogy screamernel ez sem teljesen igy van !!!nos vegul is slashing attacknak hivjak ami magyarul vagast jelent , tehat nem a levegobol bombaznak hanem elvileg repules kozben belejuk vag !!igaz szabalyilag nincs kidolgozva csak anyi van irva hogy mozgas kozben sebez minden uniton a move fazisban es a sebzest ugy kell kiosztani mint a shoting attack (de it a hangsuly a kiosztason van es nem shoting attacknak minosul )
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Home Rulings/FAQ
de ne nevettessük már ki magunkat, hogy a repülő lényekbe mozgás közben belegolyóznak..ehhh.. ez faxság volt mindíg s az is marad...>(
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
nem teljesen !! ugyanis a screamer teljesen máshogy müködik Soma!! ök ugyanis azt csinálják hogy átrepülnek feleted és a mozgás fázisban osztanak autohitet minden egyes unitnak amin a move fázisban átrepülnek !! szóval ezért volt vitatott a kérdés a fanatikusok miatt mivel ök is a speciálisan a move fázisban támadnak auto hittel!!!!
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Home Rulings/FAQ
Boci írta:Az első dolog szerintem okés úgy ahogy mondják(tok).
Személy szerint azonban mindíg is oltári nagy baromságnak tartottam, egy repülő lény fanatikus általi agyoncsapását. Mert ugyebár ha a fanaticba beleütközik a flyer repülés közben, akkor miért nem ütközik bele a többi földön lévő egységbe. Ez a hülye szabály alapján nem tudnál átrepülni senki feje felett sem. Szerintem a leg normálisabb megoldás az lenne, ha hanyagolnánk a már kintlévő fanaticok sebzését mindkét irányba, illetve a még unitba lévők kilökését csak a flying move befejeztével realizálnánk (amennyiben szükséges). Vagy játszuk úgy, hogy a fejem felett elrepülő egységekre üthessen bármilyen egységem egyet?...ehh. borzadáj
Itt nem arról van szó, hogy beleütközik, hanem hogy megtámadja. Repülő egység úgy támad, hogy landol a célpont mellett.
Soma- warlord
- Hozzászólások száma : 270
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Az első dolog szerintem okés úgy ahogy mondják(tok).
Személy szerint azonban mindíg is oltári nagy baromságnak tartottam, egy repülő lény fanatikus általi agyoncsapását. Mert ugyebár ha a fanaticba beleütközik a flyer repülés közben, akkor miért nem ütközik bele a többi földön lévő egységbe. Ez a hülye szabály alapján nem tudnál átrepülni senki feje felett sem. Szerintem a leg normálisabb megoldás az lenne, ha hanyagolnánk a már kintlévő fanaticok sebzését mindkét irányba, illetve a még unitba lévők kilökését csak a flying move befejeztével realizálnánk (amennyiben szükséges). Vagy játszuk úgy, hogy a fejem felett elrepülő egységekre üthessen bármilyen egységem egyet?...ehh. borzadáj
Személy szerint azonban mindíg is oltári nagy baromságnak tartottam, egy repülő lény fanatikus általi agyoncsapását. Mert ugyebár ha a fanaticba beleütközik a flyer repülés közben, akkor miért nem ütközik bele a többi földön lévő egységbe. Ez a hülye szabály alapján nem tudnál átrepülni senki feje felett sem. Szerintem a leg normálisabb megoldás az lenne, ha hanyagolnánk a már kintlévő fanaticok sebzését mindkét irányba, illetve a még unitba lévők kilökését csak a flying move befejeztével realizálnánk (amennyiben szükséges). Vagy játszuk úgy, hogy a fejem felett elrepülő egységekre üthessen bármilyen egységem egyet?...ehh. borzadáj
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
Felraktam egy forumra némi kérdést hex scroll meg bound spellek ügyében ! olvassátok el mert érdemes !!
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=85783&p=1044607#p1044607
és a screamer vs fanatics :
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/index.php?showtopic=8216
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=85783&p=1044607#p1044607
és a screamer vs fanatics :
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/index.php?showtopic=8216
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Home Rulings/FAQ
Bár kicsit elvétetted a topicot, azért válaszolok..
Look out sir csak abban az esetben van, ha a karakter a "troop type"-jával megegyező osztagban tartózkodik.
Magyarul megmondva, gyalogos karakter csak és kizárólag infantry egységben, közönséges mounton "közlekedő" karakter csak és kizárólag cavalry egységben mounstrous beasten lévő csak mounstorus cavalryban, ésatöbbi ésatöbbi, kap ilyen bónuszt. Vagyis ha lovon ülsz nem kapsz LOS-t gyalogoosk közt.
Az hogy ki milyen tipus ugyebár megtalálod a rolebook végén a seregednél (van néhány extrém dolog pl. slan nagybéka infantry, miként a nurgle palanquinon közlekedő démonok is úgyhogy érdemes megnézni mielőtt anyázol)
Annyi még a bónusz a 8.kiadásban, hogy egy egységhez 3"-es távolságon belül tartózkodó karakter is kaphat 4+ ra LOS-t anlkül, hogy annak része lenne.
remélem érthető volt a szófosásom
ui.: az hogy lőhető-e a karakter kicsit hülyén van megfogalmazva, megtalálod a BrB 99-oldalán. Elvileg ha különböző troop type vagy, akkor lőhetnek (de konkrét példát csak a kevesebb mint 5 rank and file modellre ír)
Look out sir csak abban az esetben van, ha a karakter a "troop type"-jával megegyező osztagban tartózkodik.
Magyarul megmondva, gyalogos karakter csak és kizárólag infantry egységben, közönséges mounton "közlekedő" karakter csak és kizárólag cavalry egységben mounstrous beasten lévő csak mounstorus cavalryban, ésatöbbi ésatöbbi, kap ilyen bónuszt. Vagyis ha lovon ülsz nem kapsz LOS-t gyalogoosk közt.
Az hogy ki milyen tipus ugyebár megtalálod a rolebook végén a seregednél (van néhány extrém dolog pl. slan nagybéka infantry, miként a nurgle palanquinon közlekedő démonok is úgyhogy érdemes megnézni mielőtt anyázol)
Annyi még a bónusz a 8.kiadásban, hogy egy egységhez 3"-es távolságon belül tartózkodó karakter is kaphat 4+ ra LOS-t anlkül, hogy annak része lenne.
remélem érthető volt a szófosásom
ui.: az hogy lőhető-e a karakter kicsit hülyén van megfogalmazva, megtalálod a BrB 99-oldalán. Elvileg ha különböző troop type vagy, akkor lőhetnek (de konkrét példát csak a kevesebb mint 5 rank and file modellre ír)
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
Kérdés!
Sosem tudom, hogy ez most épp hogy van a szabályban..Van e look out sir-je egy karakternak lovon, ha beáll egy gyalogos osztagba..és lőhető e külön..
Sosem tudom, hogy ez most épp hogy van a szabályban..Van e look out sir-je egy karakternak lovon, ha beáll egy gyalogos osztagba..és lőhető e külön..
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Home Rulings/FAQ
Nem kérdések, csak össze akartam gyűjteni, amik eddig felmerültek, illetve amiket megváltoztattunk.Dugó írta:Ezek most kérdések?...
Mert számomra eddig is így voltak értedődőek!
Az egyetlen kérdéses dolog az a split profile egységek rohambónusza volt, de ezt a csata alatt megbeszéltük.
Boci
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Home Rulings/FAQ
Ezek most kérdések?...
Mert számomra eddig is így voltak értedődőek!
Mert számomra eddig is így voltak értedődőek!
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Home Rulings/FAQ
A 8th. általunk módosított szabályai ezeddig a következők.
Sikertelen Roham:
Amennyiben egy egység elrontja a rohamot (azaz nem dobja meg a kellő távolságot), a rohamozás sikertelennek minősül. Az egység a nagyobbik dobott értéknek megfelelő távolságot tesz meg a célpontja felé, illetve ha ez az érték kevesebb, mint az alap mozgásértéke (M) akkor azt. (pl. A Goblin Farkaslovas egység (M:9) a 17"-re lévő Törpe Hammerer osztagra kíván rohamozni. A 2 nagyobbik dobott kocka értéke 5+1=6. A rohamtáv összesen 15" azaz a roham rontott. A Farkaslovasok a nagyobbik dobott érték (5) helyett a saját mozgásértéküket veszik alapul, azaz 9"-et fognak mozogni a Hammererek irányába)
Rohambónusz:
Az alaptétel az, hogy a rohamozó fél az első harci körben +1 bónuszt kap a közelharci végeredmény kiszámolásánál. Amennyiben azonban a rohamozó fél kisebb I (kezdeményezés) értékkel rendelkezik, mint ellenfele, dönthet úgy, hogy lemond a +1 bónuszról és helyette az egyszerre ütés képességét választja rohambónusznak.
kiegészítés:
Amennyiben a rohamozó fél osztott profillal rendelkezik (pl. lovasság, ahol eltérő a hátas és a lovasa kezdeményezése), irányítója eldöntheti, hogy melyik rohambónuszt választja. Amennyiben azonban az egyszerre ütés mellett dönt, mind a hátas, mind pedig a lovasa, függetlenül azok I-jétől, ugyanakkor fogja leadni a támadásait, mint ellenfele.
Sikertelen Roham:
Amennyiben egy egység elrontja a rohamot (azaz nem dobja meg a kellő távolságot), a rohamozás sikertelennek minősül. Az egység a nagyobbik dobott értéknek megfelelő távolságot tesz meg a célpontja felé, illetve ha ez az érték kevesebb, mint az alap mozgásértéke (M) akkor azt. (pl. A Goblin Farkaslovas egység (M:9) a 17"-re lévő Törpe Hammerer osztagra kíván rohamozni. A 2 nagyobbik dobott kocka értéke 5+1=6. A rohamtáv összesen 15" azaz a roham rontott. A Farkaslovasok a nagyobbik dobott érték (5) helyett a saját mozgásértéküket veszik alapul, azaz 9"-et fognak mozogni a Hammererek irányába)
Rohambónusz:
Az alaptétel az, hogy a rohamozó fél az első harci körben +1 bónuszt kap a közelharci végeredmény kiszámolásánál. Amennyiben azonban a rohamozó fél kisebb I (kezdeményezés) értékkel rendelkezik, mint ellenfele, dönthet úgy, hogy lemond a +1 bónuszról és helyette az egyszerre ütés képességét választja rohambónusznak.
kiegészítés:
Amennyiben a rohamozó fél osztott profillal rendelkezik (pl. lovasság, ahol eltérő a hátas és a lovasa kezdeményezése), irányítója eldöntheti, hogy melyik rohambónuszt választja. Amennyiben azonban az egyszerre ütés mellett dönt, mind a hátas, mind pedig a lovasa, függetlenül azok I-jétől, ugyanakkor fogja leadni a támadásait, mint ellenfele.
A hozzászólást Boci összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2011-01-12, 3:47 pm-kor.
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
4 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
4 / 4 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.