Multiple csata
5 posters
2 / 2 oldal
2 / 2 oldal • 1, 2
Re: Multiple csata
hú bonyolítod a dolgokat tesókám, de logikusnak tünik részrehajlás nélkül. felölem legyen. de szerintem ha 2 horda üti egymást közel azonos osztagokkal akkor maradhatna az 50-50% a találatra.
a monsteressel meg egyet értek.
a monsteressel meg egyet értek.
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
Újra átolvastam az épület szabályokat Dugó kérdése miatt, és itt azt írják, hogy a monsterous infantry/cavalry/beast 3 modellnek számít, a monster 5-nek. A későbbiekben viszont minden szabályt csak modellenként említ. Így amennyiben Karl Franc monsteren ül, akkor 5 modellnek számít, és mivel 1 modellt célzottan a csatázó modellek fele üthet, ezért szerintem nyugodtan támadhatják 10-en.
Ez alapján viszont a base to base szabály is úgy van, hogy 1 modell 1-el van base to base-ben, de mivel a monster 5 modellnek számít, így 5 modellel van base contactban (bár itt én megtartanám azt a kiegészítésünket, hogy ha többen támadnak rá, akkor azok is base contactban vannak vele).
A multiple fight-os to hites lövéseknél csak az a bajom, hogy a szimpla random elég érdekes eredményt hozna (pl: 40 ork harcol egy törpével, de a bejövő találatok 50%-a célponttól függetlenül a törpét éri).
Én a következőt javaslom:
Közelharcba lövésnél a to hit dobás után 3+ on marad a találat az eredeti osztagon, 1-2 nél átcsúszik az ellenfélre.
Erre a dobásra még a következő módosítókat lehetne használni:
- Amennyiben a célpont osztaga legalább 2x annyi modellt tartalmaz, mint az ellenfele: +1
- Amennyiben a célpont osztaga kevesebb, mint fele az ellenfelének: -1
- Amennyiben a célpont épületben van: -1
- Amennyiben a célpont ellenfele van épületben: +1
Itt a modellek számánál én úgy számolnék, hogy ami lovassági base-nél nagyobbon van az 3 modellt ér, ami nagy lény az 5-öt.
Ha célpont több unittal is közelharcban van, akkor mindig csak a legtöbb modellel rendelkező ellenfélre szóródna át a lövés.
Továbbá még egy javaslat: a skirmish egységek közelharcban szerintem nem kapják a – to hit lövés elleni módosítót.
Ez alapján viszont a base to base szabály is úgy van, hogy 1 modell 1-el van base to base-ben, de mivel a monster 5 modellnek számít, így 5 modellel van base contactban (bár itt én megtartanám azt a kiegészítésünket, hogy ha többen támadnak rá, akkor azok is base contactban vannak vele).
A multiple fight-os to hites lövéseknél csak az a bajom, hogy a szimpla random elég érdekes eredményt hozna (pl: 40 ork harcol egy törpével, de a bejövő találatok 50%-a célponttól függetlenül a törpét éri).
Én a következőt javaslom:
Közelharcba lövésnél a to hit dobás után 3+ on marad a találat az eredeti osztagon, 1-2 nél átcsúszik az ellenfélre.
Erre a dobásra még a következő módosítókat lehetne használni:
- Amennyiben a célpont osztaga legalább 2x annyi modellt tartalmaz, mint az ellenfele: +1
- Amennyiben a célpont osztaga kevesebb, mint fele az ellenfelének: -1
- Amennyiben a célpont épületben van: -1
- Amennyiben a célpont ellenfele van épületben: +1
Itt a modellek számánál én úgy számolnék, hogy ami lovassági base-nél nagyobbon van az 3 modellt ér, ami nagy lény az 5-öt.
Ha célpont több unittal is közelharcban van, akkor mindig csak a legtöbb modellel rendelkező ellenfélre szóródna át a lövés.
Továbbá még egy javaslat: a skirmish egységek közelharcban szerintem nem kapják a – to hit lövés elleni módosítót.
Tolyci- champion
- Hozzászólások száma : 206
Join date : 2012. Feb. 10.
Re: Multiple csata
eddig is volt
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Multiple csata
mér má olyanja is lehet?....táp!
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
ne sirjál ! Karl franz ugyis sarkányon jön majd nem szaros griffen !!!!!!!!!!
Skulltaker- warlord
- Hozzászólások száma : 1370
Join date : 2011. Jan. 13.
Tartózkodási hely : warp
Re: Multiple csata
az k..jó ö meg leüthet akár 10-et is. hol itt az igazság?
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
Dugó írta:to hit-nél random, sablonnál pedig aki alatta van...szerintem.
ha már itt tartunk, ha teszem azt Karl Franc ostromol várfalat a griffjével, akkor öt hányan üthetik a 10-böl?
5-en.
Soma- warlord
- Hozzászólások száma : 270
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
to hit-nél random, sablonnál pedig aki alatta van...szerintem.
ha már itt tartunk, ha teszem azt Karl Franc ostromol várfalat a griffjével, akkor öt hányan üthetik a 10-böl?
ha már itt tartunk, ha teszem azt Karl Franc ostromol várfalat a griffjével, akkor öt hányan üthetik a 10-böl?
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
A 8-as szabályrendszer szerint, ha egy sablonos fegyver véletlenül rászóródik közelharcra, akkor nem kell randomizálni, hanem azt találja el, akit érint.
To hites lövésre nincs szabály.
Mi hogyan fogjuk játszani?
To hites lövésre nincs szabály.
Mi hogyan fogjuk játszani?
Tolyci- champion
- Hozzászólások száma : 206
Join date : 2012. Feb. 10.
Re: Multiple csata
egyértelmü..csak randomizálni kell.
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
Ahogy belegondoltam a csatába, azért lenne nekem is egy kérdésem. Lövés és varázslat szempontjából mi számít engaged in combatnak. Szerintem ez a kikötés csak akkor érvényesül, ha saját osztag is érintett. A két ellenfelem közelharcába szerintem élvezettel lő be a seregem.
Tolyci- champion
- Hozzászólások száma : 206
Join date : 2012. Feb. 10.
Re: Multiple csata
hé szövetkezni nem ér! mindenképp objektvára kellene játszani.
Dugó- warlord
- Hozzászólások száma : 1287
Join date : 2011. Jan. 12.
Re: Multiple csata
ma mondta a Dani, hogy elvileg a nagy szabálykönyvben van scenario multipre fightra is, csak ugye a multkori linken már nem elérhető a PDF...
a pályára 3 főnél én úgy gondoltam, hogy egy négyzet benne egy háromszögés a a 3 szabályos kinti területre mehet a deploy, így tök egyforma mindenki és pont ugyanolyan közel is van mindenki-mindenkihez.
A lövész harcos parát így talán a közelséggel kiegyensúlyozhatjuk.
Szerintem amúgy szálljunk rá Balázsra üssük ki gyorsan és aztán majd lejátszuk egymás között :DDD
a pályára 3 főnél én úgy gondoltam, hogy egy négyzet benne egy háromszögés a a 3 szabályos kinti területre mehet a deploy, így tök egyforma mindenki és pont ugyanolyan közel is van mindenki-mindenkihez.
A lövész harcos parát így talán a közelséggel kiegyensúlyozhatjuk.
Szerintem amúgy szálljunk rá Balázsra üssük ki gyorsan és aztán majd lejátszuk egymás között :DDD
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
Re: Multiple csata
Első észrevételem, hogy a közelharci egységek gyengülnek. (Feleannyiszor harcolhatnak, míg a lövészek ugyanannyiszor lőnek.)
Deploy: 4 sarok közül választhatnak a játékosok kockadobással eldöntött sorrendben.
Scenario: nem minden forgatókönyvet lehet szerintem így lejátszani. Módosítva azonban igen.
Amúgy tetszik. Próbáljuk ki!
Deploy: 4 sarok közül választhatnak a játékosok kockadobással eldöntött sorrendben.
Scenario: nem minden forgatókönyvet lehet szerintem így lejátszani. Módosítva azonban igen.
Amúgy tetszik. Próbáljuk ki!
Soma- warlord
- Hozzászólások száma : 270
Join date : 2011. Jan. 12.
Multiple csata
Halihó!
Elolvastam a szabálykönyv multipe résztvevős csatájára vonatkozó részt. Át kellene beszélni hogy pontosan hogyan is működjön a dolog.
A kör szekvenciája van igazándiból rendesen leírva, az maradhatna úgy ahogy van szerintem. Ez nagy vonalakban:
kezdésre mindenki dob ez fogja a sorrendet meghatározni.
közös körök vannak, amik a következőképp néznek ki:
1. mozgás a dobott sorrend alapján mindenki végrehajtja a mozgását, majd továbbadja a lehetőséget
2. mágia egyetlen játékos dob a mágia szelére (ez általában a kezdő játékos). Ez a dobás lesz mindenki számára érvényes a power illetve dispell pool tekintetében (a normál szabályok alapján). A kalkuláció után a dobási sorrendben megkezdjük a castolást (lehet passzolni is). Dispell dobást bárki tehet, de csak egy dobást lehet minden varázslatra elnyomni. A varázslat célpontja, mindig elsőbbséget élvez a DP dobásra (augmenteknél a sorrend dönt)
3. shooting a dobás sorrendjében leadja mindenki a lövéseit
4. közelharc egyetlen közelharci fázis van, minden csatát ilyenkor bonyolítunk le (a dobás sorrendje itt is a mérvadó)
a csata elvileg ugyanúgy 6 körös
Amit meg kellene beszélni:
Deploy,: hogyan nézzen ki a csatatér és mely részekre deployolhassunk? Sorendben egységenként vagy sorendben egyszerre felhelyezve történjen a felállás?
Scenrio: legyenek e külön scenario-k vagy csap alap csata menjen?
megfelelő-e a játék hosszúsága (6 kör az fele annyi mint a normál csata tekintve, hogy itt nincsenek külön játékos körök)?
Elolvastam a szabálykönyv multipe résztvevős csatájára vonatkozó részt. Át kellene beszélni hogy pontosan hogyan is működjön a dolog.
A kör szekvenciája van igazándiból rendesen leírva, az maradhatna úgy ahogy van szerintem. Ez nagy vonalakban:
kezdésre mindenki dob ez fogja a sorrendet meghatározni.
közös körök vannak, amik a következőképp néznek ki:
1. mozgás a dobott sorrend alapján mindenki végrehajtja a mozgását, majd továbbadja a lehetőséget
2. mágia egyetlen játékos dob a mágia szelére (ez általában a kezdő játékos). Ez a dobás lesz mindenki számára érvényes a power illetve dispell pool tekintetében (a normál szabályok alapján). A kalkuláció után a dobási sorrendben megkezdjük a castolást (lehet passzolni is). Dispell dobást bárki tehet, de csak egy dobást lehet minden varázslatra elnyomni. A varázslat célpontja, mindig elsőbbséget élvez a DP dobásra (augmenteknél a sorrend dönt)
3. shooting a dobás sorrendjében leadja mindenki a lövéseit
4. közelharc egyetlen közelharci fázis van, minden csatát ilyenkor bonyolítunk le (a dobás sorrendje itt is a mérvadó)
a csata elvileg ugyanúgy 6 körös
Amit meg kellene beszélni:
Deploy,: hogyan nézzen ki a csatatér és mely részekre deployolhassunk? Sorendben egységenként vagy sorendben egyszerre felhelyezve történjen a felállás?
Scenrio: legyenek e külön scenario-k vagy csap alap csata menjen?
megfelelő-e a játék hosszúsága (6 kör az fele annyi mint a normál csata tekintve, hogy itt nincsenek külön játékos körök)?
Boci- warlord
- Hozzászólások száma : 1534
Join date : 2011. Jan. 12.
Tartózkodási hely : Budapest
2 / 2 oldal • 1, 2
2 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.